Onze medewerkers zetten zich in om uw hulpvraag correct te behandelen. Wij verwachten van u dat u onze hulpverleners daarvoor de kans geeft, door ze rustig en respectvol te woord te staan en geen overlast te veroorzaken voor andere patiënten. Dit geldt voor contact per telefoon, voor huisbezoek en ook als u de praktijk of apotheek bezoekt voor het afhalen van medicatie of voor een consult.
Vanuit onze vakkennis geven we het optimale advies en wij verwachten dat u ons advies opvolgt. Onze medewerkers zijn verplicht zich te houden aan de wettelijke regelgeving die gesteld is aan het leveren van zorg en het afleveren van medicatie waardoor we niet altijd volledig aan uw wensen kunnen voldoen.
De gedragsregels binnen onze huisartsenpraktijk zijn opgesteld om aan te geven hoe we in onze praktijk met elkaar omgaan en hoe we hier gezamenlijk een prettige en veilige omgeving kunnen scheppen.
Als u gebruik maakt van de diensten van de huisartsenpraktijk en/of de apotheek, gaan we er van uit dat u akkoord gaat met onze gedragsregels.
Gedragsregels:
Wel:
Niet:
Ongewenst gedrag:
Agressie wordt door ons niet geaccepteerd.
Bij verbale agressie zullen we eerst een waarschuwing geven. Bij herhaalde verbale agressie volgt een gesprek en een schriftelijke bevestiging van dit gesprek.
Indien het ongewenst gedrag/de agressie blijft bestaan of bij ernstige bedreiging kunnen wij de behandelrelatie beëindigen.
Bij fysieke agressie kan de arts de behandelrelatie beëindigen zonder voorafgaande waarschuwing
Er wordt altijd een aantekening gemaakt in het dossier.
Bij ernstige bedreiging, verbaal of fysiek, doen wij aangifte de politie.